Inför flytten

Flyttstäd för tidsoptimister

Det är mycket att tänka på när man ska flytta. Därför är det ibland lätt att ta det där med flyttstädning lite för lättvindigt. Det är ju enkelt att städa när lägenheten är tom, eller?

Det är lätt att tänka att det är en enkel match, men den som gjort jobbet en gång vet att det är helt fel inställning. Trots att allt är borta och det enda som syns är tomma ytor, lurar nämligen överraskningar överallt.

När man bor i sin bostad städar man sällan sina väggar och sitt tak. Det är dock något som ska göras innan man lämnar över sina nycklar. Dessutom ska spisen dras fram efter att ha stått parkerad i månader eller år. Nu är dessutom tiden kommen då man kan skatta sig lycklig om man tagit hand om sin ugn och torkat ur den efter varje användning, annars tar den tid att rengöra. Förhoppningsvis har man frostat av frysen i god tid, det tar längre tid än man tror att tina isen med en hårtork.

Varför utsätta sig för onödig stress

Varför inte bestämma sig redan när flytten är ett faktum, för att låta någon annan ta hand om allt som har med städningen att göra. Man slipper fråga en snäll släkting, det behövs inte när det finns de som arbetar med flyttstädning i Helsingborg. Jättesmidigt, det är bara att ringa eller maila för att boka en tid då man kommer överens om detaljerna. Inte blir det särskilt dyrt heller, eftersom man får användning för det mycket förmånliga RUT avdraget. Läs mer om flyttstädning här: flyttstädninghelsingborg.biz

15 feb 2021